BosziTeszt ★ L'Oréal La Palette Nude, Rosé paletta - Egy újabb Naked3 hasonmás?

, , 6 komment
Halihó!

Budapesti vakációm alatt egy már régóta bevetésre váró palettát teszteltem, a L'Oréal La Palette Nude-ot, méghozzá a Rosé variációban. A kicsike otthon ugyan nem kapható, de biztos vagyok benne, hogy többen is hallottatok már róla külföldi bloggerináktól és youtuberektől, így remélem, sokatok számára érdekes lesz a mai ínyencség. :)


Vágjunk is bele! - Vigyázat hosszú poszt következik! :D

Prológus

Mindig azt bizonygatom magamnak, hogy nem dőlök be olyan drogériás akcióknak, ami csakis arra megy ki, hogy az ember lánya több pénzt költsön el, mint amit eredetileg szeretett volna még akkor, amikor betoppant az üzletbe. Ebből kiindulva mai tesztalanyunkkal kapcsolatban egy szót említenék: FAIL. :D De mit is tehettem volna, amikor a palettát bevezető ajánlatban egy karácsonyi ajándékcsomaggal együtt árulták, amiben volt egy szempillaspirál, szemceruza, rúzs és egy körömlakk. 

Hol itt a fail? - kérdezhetitek magatokban. Ott, hogy december közepe óta bontatlanul áll a szempillaspirál, a szemceruza és a körömlakk is, a rúzs nem az én színem, és a palettára először a vásárlás óta csak a múlt héten fanyalodtam rá... Ez utóbbi oka, hogy valami miatt idegenkedem az Urban Decay Naked3 palettámtól (éppen ezért hamarosan azt is előveszem egy hétre, hogy eldöntsem megy-e vagy marad), és ennek a L'Oréal palettának a színvilága igencsak hajaz rá... Előljáróban annyit mondanék, hogy mai tesztünk alanya pozitívabb érzéseket váltott ki belőlem, mint UD-s társa. :)


A külcsíny

A szemhéjpúdereink nagyon kis kompakt, igazán csinos, fényes fekete borítású palettában érkeznek, melyen rózsaarany színnel szerepel a felirat. A méret szokatlanul kicsi - márha Sleek vagy Makeup Revolution palettákhoz vagyunk szokva -, mindösszesen 5,3 cm x 14,7 cm nagyságú. Ez két dolgot jelent. Egyrészt utazáshoz ennél jobbat nem is kívánhatnánk, a méret mellett a paletta záródása és masszív kidolgozása is tökéletesen szolgálja ezt a célt. Szuper mindennapi lakója lehet ridikülünknek is, egy dologra azonban feltétlenül ügyeljünk: olyan zsebbe kerüljön a táskában, ahol védve van, mivel a felület könnyen karcolódik! 

A másik vonzata az apró méretnek, hogy a palettában nem kapunk hatalmas mennyiségű terméket, a 10 darab szemhéjpúder egyenként mindösszesen 0.7 gramm (összehasonlításképpen a Naked palettákban egy szemhéjpúder 1.3 gramm, míg ugyanez egy Sleek palettában 1.1 gramm).


Talán feltűnt, hogy a paletta dobozáról nem esett szó. Ennek drámai oka, hogy a termék a'la natur, doboztlanul kapható, ami számomra annyira nem szimpatikus. Ahogy azt fent említettem, a paletta karcolódásra (és ujjlenyomatgyűjtésre is) hajlamos, így turkálnom kellett egy ideig a L'Oréal polcon, mire egy "érintetlen" darabot találtam... Engem ez teljesen hidegen hagy, de további hiányosság, hogy a színeknek nincsen neve - a paletta hátulján is hiába kerestem, csak azt írja "10 nude szemhéjpúder szimfóniája", ami bár nagyon szép, de nem lettem vele kisegítve. :D


A paletta egy kétvégű ecsettel érkezik: egyik végén szivacsos applikátorral, a másikon pedig apró ecsetkével. Ezt az ecsetet nem zártam különösebben a szívembe, túl kicsi, hogy a teljes szemhéjamra vigyek fel vele terméket, és túl puha ahhoz, hogy satírozzak vele. Magyarul a legalapvetőbb dologokra nem igazán használható. Viszont aprólékosabb műveletekhez tökéletes lehet, így például a belső szemzug fényesítésére.



A belbecs - színek és szvaccsok

A 10 szín közül 4 matt (a 3-as, a 4-es, a 7-es és a 9-es) és 6 fényes, ami véleményem szerint egy nagyon egészséges megoszlás, jól kihasználhatóvá teszi a palettát, és ebből a szempontból rá is ver a Naked3-ra, ami a 2 darab matt árnyalatával erős hiányossággal küzd ezen a téren. A színválaszték abszolút natúr és ahogy azt a Rosé elnevezés is sejteti, a szemhéjpúderek döntő többsége rózsaszínbe hajló árnyalatban pompázik. 


Azonban a színkollekció mégis változatosabbnak mondható, mint a Naked3 színválogatása. Először is azért, mert van egy meleg barna matt árnyalatunk, ami a mélyítővonal "melegítésére" tökéletes - ugyanez az Urban Decay palettában hiányzik. Másodszor pedig a sötétebb színek jól megkülönböztethetők egymástól, nem úgy mint a Naked3-ban, ahol a Liar, Factory és Mugshot triumvirátusában csak a nagyon "vájtszeműek" találnak égbekiáltó különbségeket.

Lássuk a színmintákat!

Az első 5 szín közül a 3. a már említett meleg világosbarna, aminél szebbet nem is kívánhatnánk a mélyítővonalba, és ha ez nem volna elég, matt finise ellenére nagyon szépen pigmentált is! Emellett az 1-es egy szinte világítóan fényes highlight árnyalat, kevés ilyen szép és jól pigmentált, highlightnak való szemhéjpúderrel találkoztam eddig. Végül pedig az utolsó szín érdemel említést, mivel ez egy különleges duokróm árnyalat, (rózsa)arany és rózsaszín között változik a színe attól függően milyen szögben esik rá a fény.


A második 5 szín közül kiemelendő a 6-os és a 8-as szürkésbarna, fényes árnyalat, mivel nagyon szépen pigmentáltak és krémesek mindketten (mégha a fotón a 6-oson ez nem látszik). A 7-esről ugyanez már közelről sem mondható el. Sok matt szemhéjpúder betegségében szenved ő is: gyengén pigmentált, emiatt nagyon nehezen bírható megjelenésre.



Összehasonlítás

A következőkben a 2-es, 3-as, 5-ös, 6-os, 7-es és 8-as színek kerültek összehasonlításra, a többiek egyértelműen különböző árnyalatok. Az 1-es egy fényes fehér, a Naked3-ban ezzel szemben matt fehéret találunk. A 4-es melegbarnának nyoma sincs az UD palettában. A 9-esnek - a legsötétebb matt színnek a L'Oréal palettában -, szintén nincs hasonmása a Naked3-ban, és végül marad a 10-es legsötétebb szemhéjpúder, ami az UD-s legsötétebb, Blackheart-hoz képest egyrészt lilásabb, másrészt hiányoznak belőle a Blackheart hatalmas csillámai. 


A L'Oréal paletta 2. színe valamivel narancsosabb, mint a Burnout, az 5. szín (mégha a fotón látszólag nagy is a hasonlóság) pedig duokróm jellege miatt nem hasonmása a Tricknek.     


A 3. színt a Limit egy 90%-os hasonmásának mondanám, mivel egy lehelletnyivel melegebb az árnyalat UD-s testvérénél. A 7-es szín és a Nooner esetében a szín ugyanaz, éppen csak az árnyalat különbözik, a Nooner egyértelműen sötétebb. 


Az utolsó fotón ömlesztettem a két paletta fényes, szürkésbarna árnyalatait. Eleve nincs nagy különbség a 6-os és a 8-as szín között, és ugyanígy - ahogy már fent erről szó esett - a három Naked3-as szín is nagyon közeli rokonságban áll egymással. Ha a két paletta között mégis szeretnék hasonlóságot találni, akkor talán azt mondanám, hogy az 6-os a Liarra hasonlít a legjobban, de nem hozza a Liar rózsaszín fényét, míg a 8-as a Mugshothoz áll a legközelebb, de annál valamivel világosabb. A Factory-t is inkább a 8-ashoz tudnám hasonlítani, de a Factory egy melegebb árnyalat.



Bevetésen

A szemhéjpúderekkel nagyon könnyű dolgozni. Csodaszépen satírozhatók, könnyen egybemoshatók a színek, és felvitel közben attól sem kell tartanunk, hogy a termék a szemünk alá hullik. Tapasztalatom szerint drogériás szemhéjbázissal akár egy teljes napot is nagyon szépen kibírnak, maximálisan elégedett vagyok velük ezen a téren! 


A tesztsminkben (mely djkaty és Julcsi számára ismerős lehet ;)) a teljes szemhéjamra vittem fel az 5-ös árnyalatból, majd a külső V-be a 8-as színből, amit aztán tovább mélyítettem a 9-essel. A mélyítővonalamba és valamivel fölötte a 4-es színből került, így "melegítve" a teljes sminket. A belső szemzugom az 1-es árnyalattal fényesítettem. A felső szempillasorhoz barna szemceruzával húztam "tusvonalat" (a vonalat elsatíroztam), a szempilláim göndörítettem és spiráloztam, a felső vízvonalam pedig fekete szemceruzával húztam ki. Az alsó szempillasorom alatt a színek követték a mozgószemhéjamon használt színek sorrendjét.


Az egyetlen negatívum, amit a szemhéjpúderekkel kapcsolatban fel tudnék hozni, hogy a színválaszték (még ha változatosabb is, mint a Naked3-ban) nem enged túl nagy mozgásteret a sminkek elkészítésénél - ez persze lehet, hogy csak az én ötlettelenségem szegénységi bizonyítványa, és a bravúrosabb sminkkedvelők több lehetőséget látnak benne. Én személy szerint például az egyik szürkésbarna helyén szívesen látnék egy meleg sötétbarna fényes színt. Ezenkívül a 7-es szín lehetne még sötétebb egy kicsit a 3-asnál, mert akkor a nagyobb kontraszttal egy karakteresebb matt szemsminket lehetne alkotni. Szóval kedves palettagyártó cégek, kérdezzetek engem bátran, ötlet van bőven... :D:D:D


Összegzés

Azt kell mondjam, nem értem, miért nem kezdtem el ezzel a palettával előbb kísérletezni. A színek mesébe illő satírozhatósága és az, hogy nem kell kihullástól tartani sminkelés közben egyértelműen megnyert magának. A paletta színválogatása a matt és fényes szemhéjpúderek aránya alapján feltétlenül jónak mondható, ám a puszta színek tekintetében lehetne változatosabb - talán épp ezt orvosolandó a L'Oréal előállt a paletta bézs változatával, melyről például a Creepers and Cupcakes blogon olvashattok. Mindemellett a paletta másik negatívumaként a doboz hiányát említeném. Hiába a zsebbe való méret, kétszer meggondolom, hogy elindulok-e vele, mert féltem a szép, fényes külső borítást.

Forrás: Boots

Az Urban Decay Naked3-as palettával való összehasonlítás alapján én azt mondanám, hogy a L'Oréal La Palette Nude gyenge vagy egyáltalán nem dupe. Pigmentáltságban még ha mai tesztalanyunk nagyon-nagyon szépen is remekel, a Naked3 kerül ki győztesen, különösen a matt színek tekintetében. Ami az árakat illeti, itt a UK-ben a Naked3 £38-ért érhető el, amiért 15,6 gramm terméket kapunk (£2,4/gramm), míg a L'Oréal paletta £15-ért szerezhető be a maga 7 gramm termékével (£2,1/gramm) - de ne feledkezzünk el a Naked3-hoz járó elég profi ecsetről és szemhéjalap mintákról! 

Mindent összevetve, még úgy is, hogy a L'Oréal paletta nem igazi hasonmás, egy rózsaszín színvilágú szemhéjpúder-kollekcióról lévén szó, azt gondolom, hogyha a Naked3 előtt jön ki, nem ruházok be az Urban Decay palettára... Persze ez lehet, hogy változni fog a tervezett Naked3 "újratesztelés" után! :) 

Ár: £15-ért vásároltam a Bootsban
Magyarországon elérhető: egyelőre nem tudok róla :(
ZsebBoszi Index: 4/5


Felkeltette ez a paletta az érdeklődéseteket?
Ti hogy viszonyultok a Naked3-hoz vagy hasonmásaihoz?

Legyen csodás napotok:

ZsebBoszi

6 megjegyzés:

  1. Nagyon remélem, hogy megtartod a Naked 3-at, mert pl. a mostani időszakban remekül kihasználható, az alsó szempillasorba felvitt színes szemceruzával pedig még inkább tavaszivá tehető. Nekem sem volt a kedvencem, és tudatos használat során döbbentem rá, hogy márpedig jó kis paletta, és így most a kedvencek fiókjában lakik :-)

    A teszt hasznos volt, köszönöm szépen, és úgy döntöttem, hogy a szuper kihasználhatósága és a csábító lilás szín ellenére nem csapok le rá, mert a Nakedek és a Nude'tude, na meg a csokis paletta mellé felesleges lenne. Aztán persze más kérdés, hogy emellett ki tudok-e majd tartani, ha egyszer élőben is megvizslathatom...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Naked3-at illetően nem szeretnék elhamarkodott döntést hozni, ezért is tervezek egy hetet, ahol csak rá koncentrálok. :D Nagyon örülök, hogy a tesztet hasznosnak találtad! A paletta szerintem is felesleges a Naked3 mellé, de engem nagyon fúrt a kíváncsiság, hogy milyen ez a kis cucc (ezzel a kíváncsisággal küzdök a Maybelline The Nude-dal kapcsolatban is). Végtére is nem bántam meg, hogy megvettem! Kíváncsi leszek, hogy mit szólsz, ha majd élőben látod! :)

      Törlés
  2. Kedves ZsebBoszi! (sajnos nem tudom az igazi neved)
    Ez a teszt hihetetlenül tetszik, nagyon szép, összeszedett munka, mindent megtudok belőle, amire csak szükségem lehet a palettával kapcsolatban. Nagyon sok blogot követek, mert minden érdekel ebben a témában, de sajnos egyre többször találkozom olyan tesztekkel, hogy 3 szűk mondatban, 1 perc alatt kézfejre húzott színmintával 'tesztelnek'. Nekem sajnos nincs blogom, tehát úgymond könnyen beszélek, de néha azon gondolkodom, hogy akinek van, annak is minek...(pl. valaki tesztel ez rúzst, de úgy, hogy a száján nem is mutatja meg... az milyen teszt? Nekem a kézfejem és az ajkam bőre között kb. 3 árnyalatnyi különbség van, tehát egyáltalán nem tudom még csak hozzávetőlegesen sem, hogy ott hogy nézne ki) persze, ha ezt 1-2 helyre odakommentelném, akkor az már egyből trollkodás lenne, na mindegy.
    Mindenesetre gratulálok ehhez a kimerítő bejegyzéshez, nagyon tetszik és köszönöm szépen a sok információt.
    Csak rövid ideje követem a blogodat, de nagyon tetszik, csak így tovább!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves fairyfelicita!
      Nagyon szépen köszönöm ezt a kommentet, különösen jól esik tekintve, hogy mennyi időt fecőltem ebbe a bejegyzésbe. Sajnos én is megfigyeltem a tendenciát a tesztek terén, amiről írtál, éppen ezért arra a kevésre koncentrálok, akik még lelkiismeretesen, információval megtöltve teszik közzé a tesztjeiket. Egyébként megjegyezném, hasonló irány látszik a külföldi bloggerináknál is, akik a márkáktól kapott palettákat, egy-egy színmintás képpel intéznek el és pár sor kísérő szöveggel. Vásárlói oldalról ez úgy gondolom, édeskevés.
      Amikor elkezdtem a blogomat számomra nem volt kérdés, hogy olyan írásokat szeretnék megosztani az olvasóimmal, amiket én is szívesen olvasnék más blogokon: esztétikus megjenésű, informatív ugyanakkor élvezhető bejegyzések. Csak remélni merem, hogy jó úton járok, a kommented ebben mindenképpen pozitív megerősítés számomra! Köszönöm, hogy a blogomat figyelemmel kíséred, és remélem, hogy a jövőben még sok hasznos olvasnivalóval szolgálhatok számodra!

      Törlés
  3. Ez a paletta egyre jobban tetszik, a teszthez én is gratulálok, szép összeszedett munka! :-) Engem mondjuk nem szokott eltántorítani a mennyiség, tudom, hogy valakinek ez mérvadó, de hiába van benne kevés anyag, van egy csomó palettám, az életben nem fogy el. Ha meg igen, akkor azért van, mert szeretem, ha szeretem, akkor meg nem sajnálom rá a pénzt. Lakkoknál ugyanígy vagyok, bár nagyon kevés lakkal fordul elő, hogy elgondolkoztam egy backup üvegen. Egy szó mint száz, a mennyiség és az gr vagy ml/ár nekem nem mérvadó. Persze tiszteletben tartom, hogy valakinek igen, de csak akkor, ha tényleg egy palettát használ és ár érték arányban a legjobbat szeretné. Nem vagyunk egyformák, megjegyzem szerencsére, jó uncsi lenne a világ ha mindenki egyformán gondolkodna! :-) Sajnálom, hogy itthon nem kapható :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy a teszt neked is tetszett! ^.^
      Nálam sem elsődleges szempont, hogy az ár-érték arány, vagy a termék mennyiség, de úgy gondoltam, ezek is hozzátartoznak az összehasonlításhoz és a termék alapvető paramétereihez, ezért fontosnak tartottam ezekről is szót ejteni. :)
      Egyébként ahány palettám van, szerintem én sem fogok elasználni egyet sem ebben az életben... :D

      Törlés