VarázsTrükk ★ Varázslat törött szemhéjpúderrel

, , 2 komment
Sziasztok!

Bosszantó dolog, amikor a szemhéjpúderünk egy kamikaze akció után romokban végzi. Ám aggodalomra semmi ok, van megoldás! :) A módszer nem újkeletű, és nem én találtam ki, de nem rég kipróbáltam, és gondoltam, nektek is hasznos lehet, ha megosztom veletek a tapasztalataim!


Varázslatra fel! :)

Prológus


Itt a UK-ben a legtöbb drogériában van egy külön kis polc a leértékelt termékeknek, amik nyomottak, kopottak vagy éppen töröttek - ilyen polc amúgy a szupermarketekben is van a majdnem lejárt élelmiszereknek, és a ZsebVarázsló csak úgy hívja, hogy a "csöves polc" :D Szóval amikor drogériában járok, mindig megnézem a csöves polcot, és így akadtam a ma elsősegélyben részesített termékre is. Ez a kis L'oreal mono alapjáraton 5.49 fontot kóstál és így törötten fél fontért kínálták. Ennyi pénzért hülye lettem volna otthagyni. :D És különben is, így végre kipróbálhattam ezt a módszert - már régóta érdekelt, de valahogy nem volt kedvem összetörni semmit csak azért, hogy kipróbálhassam. :D


Mi kell hozzá?

(Először is egy törött szemhéjpúder, ugye.)
  1. Valami pálcaszerű dolog, ami elég kemény ahhoz, hogy a szemhéjpúdert még jobban összetörjük. Én egy körömpöttyözőt használtam.
  2. Alkohol - én az itt kapható "rubbing alcohol"-t használtam, ti otthon a gyógyszertárban a keressétek alkohol néven.
  3. Egy kis kartondarab, ami valamivel nagyobb, mint a szemhéjpúder helye.
  4. Egy kis darab papírtörlő/wc papír.


A hadművelet


1. Törjük össze egészen morzsányira a terméket. Minél apróbb, annál jobb! Ez a L'oreal szemfesték egy krémesebb darab, így ez volt a maximum, amit ki tudtam hozni belőle.


2. Cseppenként adagoljunk az alkoholból a szemhéjpúderhez addig, amíg egy pudding állagú híg masszát nem kapunk. Én ezt úgy oldottam meg, hogy rácsöpögtettem az alkoholból, kevergettem, és addig-addig adtam még hozzá, amíg ezt az állagot el nem értem.


3. Kutyulgassuk a trutyit, amíg teljesen sima és darabmentes nem lesz.


4. Csomagoljuk be a kartondarabot a papírtörlőbe/wc papírba.


5. Tegyük a becsomagolt kartondarabot a massza fölé, majd nagyon-nagyon erősen nyomjuk rá. Itt érdemes figyelni arra, hogy a kartondarab teljes felületére és ne csak a közepére gyakoroljunk nyomást, különben a trutyi hajlamos kimászni alóla a széleken. Ne hagyjunk szökni egyetlen cseppet sem! :)


6. Veregessük meg a vállunkat, hogy milyen ügyesek vagyunk, majd a művet hagyjuk 24 órát levegőzni. Az alkohol ennyi idő alatt biztosan elpárolog, és a szemhéjpúderünk újra szép és szilárd lesz! :) Ezalatt az idő alatt a csomagolás peremére merészkedett massza is megszilárdul, és könnyebb letakarítani. Még egy tipp: hogyha a kartondarabkát úgy csomagoljátok be a papírtörlőbe, hogy a masszával érintkező oldalán nincsenek hajtásvonalak, a ti szemhéjpúderetek szép és sima lesz, nem pedig csíkos, mint az enyém... :D


Alább láthattok egy előtte-utána fotót. A módszerrel ugyan elmorzsálódik egy kevés a termékből, de szerintem ez még mindig jobb, mintha az egészet a kukába dobnánk. Mivel nem használtam soha ezt a szemhéjpúdert előtte, minőség tekintetében nem tudok before-after tapasztalatokról beszámolni, viszont annyi biztos, hogy a szemhéjpúder krémes és alapvetően jó vele dolgozni - így nem hinném, hogy a minőség számottevően romlott volna. Ezenkívül azok, akiknél eddig ezt a módszert láttam, elmondásuk szerint nem tapasztaltak minőségbeli változást. :) 

(Egy sminkfotóval még kiegészítem a bejegyzést, ha újra az Egyesült Királyságban leszek! ;))



Hasznosnak találtátok ezt a bejegyzést?
Legyen még hasonló a jövőben?
Írjátok meg a tapasztalataitokat, ha a módszert ti is kipróbáltátok! :)


Legyen csodás napotok:

ZsebBoszi

2 megjegyzés:

  1. Igen hasznos! Én most csináltam meg igy egy széttört púderemet. ( Itt nálunk ahol akartam venni gyógyszertárban nem adtak tiszta alkoholt... igy egy alkoholos fertőtlenítővel csináltam )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem a lényeg a végeredmény, ha alkoholos fertőtlenítővel is működött neked, akkor szuper! :)

      Törlés