BosziTeszt ★ Born Pretty lemezszett - Vélemény és tesztmanikűrök

, , 1 komment
Sziasztok!

Ma egy évezredes "tartozásom" törlesztem a Born Pretty Store felé. Lassan már egy éve, hogy kézhez kaptam tőlük a második csomagot tesztelésre, amiből az összes eszközt be is mutattam a blogon annak rendje és módja szerint, kivéve egy dolgot: a lemezszettet. Ma ezt az elmaradásom pótolva, megosztom veletek a véleményem erről a lemezkollekcióról.


Ha kíváncsiak vagytok mit tudnak ezek a lemezek, tartsatok velem! :)


Prológus

Ugyan a bődületes késésemre nincsen mentség, és ezek a lemezek már szinte teljesen aktualitásukat veszítették, mégis úgy éreztem, úgy lesz tiszta a lelkiismeretem, ha elkészítem ezt az utolsó Born Pretty Store (BPS) tesztet, és a felkérésüknek eleget teszek. Több tényező is közre játszott abban, hogy ennyire elmaradtam ezzel a bejegyzéssel: ezek között az élen a doktorim befejezése áll, aminek januárban estem neki teljes erőbedobással, vagyis nem sokkal azután, hogy a csomagot megkaptam. De volt emellett másik két ok is: az egyik egy blogfilozófiai kérdés volt, a másik pedig maga a lemezszett volt - de erre a teszt részben bővebben kitérek.

Az említett blogfilozófiai kérdést már kapargattam abban a bejegyzésemben, ami a blog irányváltását előzte meg. Ebben az írásban részletesen kifejtettem nektek, hogy a jövőben miért szeretnék elhatárolódni a tesztbejegyzések írásától. Éppen ezért kicsit úgy éreztem, önmagammal kerülök ellentétbe, ha ez a mai bejegyzés megjelenik a blogon. De aztán mérlegeltem egy kicsit az ott elhangzott érveimet a "szakítás" mellett:
  1. Reklámfelületet biztosítok márkáknak és termékeknek, úgy, hogy még én fizetek érte.
  2. A rengeteg saját finanszírozású tesztbejegyzéssel a mértéktelen pénzköltést promótálom.
  3. Úgy érzem, a szépségápolási termékek vásárlására ösztönözve az olvasóim, a külsőségek fontosságát hangsúlyozom.
A mai Born Pretty teszt tekintetében:
  1. Ezekhez a termékekhez ingyen jutottam hozzá, annak fejében, hogy véleményt írok róluk.
  2. Talán azáltal, hogy ezeket ajándékba kaptam, és nem pedig saját pénzből rendeltem, nem közvetítem azt az üzenetet sem, hogy efféle csomagokat napi/heti szinten rendelek.
  3. Szerintem a nyomdalemezek (és egyéb nail artos eszközök) egy olyan viszonylag szűk rétegnek készülnek, akik túl vannak azon, hogy pusztán csak azért használják ezeket, hogy a körmeiket esztétikailag tuningolják. Akiknél ezek az eszközök megjelennek, azoknál óhatatlan a kreatív energiák bevonása, melyre viszont bárkit örömmel bíztatok. (Nem azt mondom, hogy a sminkelés nem lehet kreatív folyamat, de szerintem a nők nagy részénél ez a napi reggeli rutin részét képezi, és nem kreatív elfoglaltságként tekintenek rá.)
Egy szó, mint száz megállapítottam, hogy attól, hogy a mai tesztet megírom, még hű maradok önmagamhoz. :) Most pedig térjünk a lényegre!


Alap tudnivalók

A szettben öt darab, 5,7 cm átmérőjű lemezkét találunk. Eddig minden ilyen kisméretű BPS lemez, amit valaha rendeltem, apró kis kartonborítékban érkezett, ezzel szemben, ők teljesen pucéron voltak a csomagomban. Természetesen nem voltak teljesen védtelenek: mindegyiküknek a felületét egy áttetsző védőfólia borította, így az alapvető biztonság adott volt a szállítás során. Ha esetleg ti sem kapnátok kis papírtokokat a lemezekhez, és nincsen speckó lemeztartótok, ajánlom, hogy készítsetek kis papírborítékokat a lemezkéknek, hogy a tárolás közben védve legyenek az esetleges karcolódástól. Emellett - bár ez nem csak a BPS köralakú nyomdalemezek sajátossága -, gondoltam megemlítem, hogy a lemezek széle teljesen szabadon van és meglehetősen éles, ezért vigyázzatok, amikor ezekkel a lemezekkel dolgoztok, mert egy rossz mozdulat igen kellemetlen perceket okozhat!



Általános vélemény

Ami a szettben található nyomdalemezek összeállítását illeti, szerintem egy remek kombóval van dolgunk: nagyon jól kihasználhatók mind a rózsás, mind a tollas, mind a pillangós lemez mintái. Viszont bevallom, a kezdeti idegenkedésem a másik két, szerelmes és tündérmeséket idéző lemeztől volt a mai teszt késésének harmadik oka. Tőlem ezek a minták rendkívül távol állnak, sőt még azt is nehezen tudom elképzelni, hogy valaki éppen ezeket a mintákat szeretné a körmeimre nyomdázni - és itt elsősorban a sziluettes mintákra gondolok. Másfelől, több minta is rendkívül széles (például az ablak a BP-72-n), ami nem is tudom, hogyan tud érvényesülni a körmökön. Azoknak, akik hasonlóképpen vélekednek erről a két lemezről, mindenképpen tudom ajánlani, hogy legyenek résen, mert az aktuális akcióktól függően előfordulhat, hogy olcsóbban hozzájuthatunk a másik három jól kihasználható lemezhez, ha ebben a csomagban vásároljuk meg őket! 

A lemezek nagy része teljesítményben ugyanazt a szintet hozza. Nem mondanám rossznak egyiket sem, viszont a próbálkozásaim alatt úgy láttam, hogy kell némi türelem, amíg kitapasztaljuk a lemezek minden heppjét. Igen, talán ezt mondanám a lemezek legnagyobb negatívumának: a nyomdalakktól és a nyomdázótól függően az adott nyomdázott minta minősége nagyon eltérő lehet. Tudom, hogy más márkák lemezeinél is jelentkezik valamiféle különbség, de például az ÜberChic lemezemmel eddig az összes nyomdázómmal, minden nyomdalakkal értékelhető minőségben tudtam nyomdázni. Ezeknél a BPS lemezeknél előfordulhat, hogy adott lakkal vagy nyomdázóval a mintát csak erős hiányosságokkal lehet felvenni, míg más nyomdalakk-nyomdázó kombinációban úgy lehet vele dolgozni, mint az álom. Emiatt az alábbi próbanyomdázásaim se tekintsétek etalonnak, lehetséges, hogy a mintákat a ti eszközeitekkel szebben tudjátok nyomdázni, mint ahogy nekem sikerült! Úgy vettem észre, hogy alapvetően a folyósabb (nem a beszáradás útján elindult) nyomdalakkokkal érdemes próbálkozni, illetve a ragacsosabb nyomdafejekkel.


Bevetésen

BP-71, a szerelmes lemez

Őszinte leszek, én nem szeretek nyomdalemezeket vásárolni olyan "ünnepekre", amik egy napig tartanak. Ide sorolnám a Valentin-napot is. Ám biztos vagyok benne, hogy sokan nincsenek velem egy véleményen, és nekik, úgy gondolom, ez a lemez egy jó opció lehet egy szerelem inspirálta manikűr elkészítésére. Ezeket a próbanyomásokat a ragacsos piros nyomdázómmal készítettem, viszont a tesztmanikűrt a lila átlátszóval, aminek a mintát maradéktalanul sikerült felvennie.

Külön megvásárolható: ITT.

Rengeteg manikűrt láttam már a neten a középső három mintával, ezért kirugdostam magam a komfortzónából, és az egyik sziluettel terveztem manikűrt, amiből az alábbi díszítés kerekedett. Dry brush technikával készítettem az őszies, esős hátteret, a fák megalkotásához pedig akrilfestéket használtam. A díszítést Amber Elizabeth Lomeraux "Autumn Rain Romance" című festménye ihlette.

Felhasznált termékek: ITT.

BP-72, tündérmesés lemez

Ahogy a fenti kis összegzésben is említettem, ezzel a lemezzel végképp nem tudtam zöldágra vergődni. A legtöbb lemezem úgy vásárolom, hogy ránézek, és egy-két minta azonnal inspirál, és biztosan tudom, hogy használni fogom a jövőben akár többször is. A lemezek kisebb hányadát vásárolom csak konkrét elképzeléssel a fejemben, pl. ha rám jön, hogy én ananászos manikűrt szeretnék vagy éppen csikóhalasat. Nos, szerintem ez a lemez éppen egy olyan, amit az ember lánya csak akkor vásárol meg, ha kifejezetten tündérmesék inspirálta díszítést szeretne készíteni. Arra viszont keresve sem lehet találni jobbat! Van itt minden: unikornis, Hamupipőke, szőke herceg! Az alábbi próbanyomásokhoz a fentitől eltérő nyomdalakkot használtam, ami nem szeretett papírra nyomdázódni... A minták a nyomdapárnán nagyon szépen jelentek meg, és feltételezhetően a körömre mind szépen rásimulnak.

Külön megvásárolható: ITT.

Mivel a legtöbb minta nem fért rá a körmömre, a manikűrt az unikornis köré álmodtam meg. Így született meg az alábbi pasztell galaxis, melyet több körben szivacsoztam fel a körmeimre. A teljes galaxishatás érdekében fehér csillagokkal tarkítottam a hátteret.

Felhasznált termékek: ITT.

BP-73, a rózsás lemez

A rózsa szerintem egy szuperjól kihasználható motívum. Nemcsak tavasszal és nyáron készíthetünk virágos manikűröket, de tökéletes kiegészítője lehet egy vintage stílusú manikűrnek is, amit az év bármely szakában el tudok képzelni. Minőség tekintetében ez a lemez volt, amivel a leggyorsabban tudtam elérni szép eredményt - szerintem összehasonlításban a többi próbanyomásos képpel, ez a nyomdázott mintákon szépen át is jön.

Külön megvásárolható: ITT.

A lemezzel két manikűrt is készítettem. Először egy stamping decal megoldással próbálkoztam, amiben a a rózsaszirmokat különféle színekkel töltöttem ki. A második díszítés már ismerős lehet - a Szólánc rózsás fordulójára készítettem.

Felhasznált termékek: ITT.
Bővebben a manikűrről: ITT.

BP-74, a pillangós lemez

Talán kevésbé jolly joker motívum a pillangó, mint a rózsa, viszont a tavaszi-nyári manikűröknek mindenképpen jó főszereplője lehet - éppen ezért úgy éreztem, ennek a lemeznek feltétlenül helye van a lemezkollekciómban. Sajnos a nyomdázás nem ment vele zökkenőmentesen, a középső felső mintával gyűlt meg különösen a bajom, illetve legnagyobb bánatomra, többszöri próbálkozás ellenére sem sikerült nyomdázni a papírra a különálló, nagy pillangókat (ez alól a jobb alsó az egyetlen kivétel). Pozitívum, hogy másik nyomdalakkal - ahogy az első tesztmanikűrön is látható - életet lehetett lehelni a bal alsó pillangóba.

Külön megvásárolható: ITT.

Ezzel a lemezzel is két manikűr készült. Az egyik úgy is mondhatjuk, hogy egy eléggé megúszós manikűr lett, hiszen semmi mást nem tettem, mint piros alapra nyomdáztam az arany pillangókat. A második díszítésre viszont annál büszkébb vagyok! Erről a stamping decal technikával készült manikűrről a Glam Nail Challenge augusztusi összefoglalójában olvashattok bővebben.

Felhasznált termékek: ITT.
Felhasznált termékek: ITT.

BP-75, a tollas lemez

Ha ügyesen variáljuk a színkombinációt, ezzel a tollas nyomdalemezzel is bármikor készíthetünk egy évszaknak megfelelő manikűrt. A próbanyomatokon látszik, hogy a minták szépen nyomdázhatók. Ezalól kivételt csak a sárkány jelent a bal felső sarokban. Őt egyszerűen nem sikerült felvennem a lemezről (egyébként fogalmam sincsen, hogy kerül a tollak közé egy sárkány :D).

Külön megvásárolható: ITT.
 

Ami a manikűröket illeti, itt is kettővel készültem: sajnos az elsőnél a fotó kicsit homályos lett, de talán a lényeg is így jól látszik: átmenetes nyomdázással készítettem el a díszítéseket. A gyűrűsujjamon a lilát és rózsaszínt vegyítettem, a középső ujjamon pedig fehérrel és rózsaszínnel nyomdáztam. A másik, madárkás manikűr szintén egy korábbi posztomból köszön vissza, róla a Glam Nails Challenge szeptemberi összefoglalójában olvashattok bővebben.

Felhasznált termékek: ITT.
Felhasznált termékek: ITT.

Összegzés

A Born Pretty Store ma bemutatott lemezszettjében három szuperül kihasználható lemezt találunk, és kettőt, amelyek inkább tematikus manikűrök elkészítéséhez jöhetnek jól. A lemezekkel jól lehet dolgozni - ha rászánjuk a türelmet, hogy kitapasztaljuk, a készletünkből melyik nyomdázókkal és nyomdalakkokkal működnek a legjobban.  A rendkívül kedvező árat tekintve számomra ez még belefér. A szettet ugyan tesztelésre kaptam, az utolsó három lemezt saját költségemen is nagy valószínűséggel megrendeltem volna. Így az ár-érték arányt figyelembe véve, 4 csillaggal értékelem a lemezszettet.

Ár: Jelenleg $4,50-ért rendelhető a BPS-től (eredeti ára $9.99, a szállítás ingyenes!)
ZsebBoszi Index: 4/5


Born Pretty Store kínálatában a mai termékeken kívül minden nail art-hoz való kiegészítőt megtalálhattok, mi szem-szájnak ingere! Ráadásul most, ha elcsábultok valamire, a teljes áron kínált termékekből 10% kedvezményt is kaphattok az alábbi kóddal:


Ha ennyi kísértés nem lett volna elég: ha legalább 10-en használjátok a kódot, a Born Pretty Store szponzorál egy nail artos nyereményjátékot a blogon! ;)

Nektek melyik lemez tetszik a legjobban?
Próbáltátok már valamelyiket a szettből?

Legyen csodás napotok:

Andi 

1 megjegyzés:

  1. Szépek a manik. A virágos és pillangós minden évszakban használható, szerintem a megúszós mani is szép, nem mindenki szereti a tarka manikűrt, anyám pl. mindig csak egy körmére kér virágmintát, mert zsúfolt lenne neki 10 körömre. Az alkotások inkább blogra valók, mint hétköznapra, de ez csak saját vélemény, tetszik mindegyik.
    A legtöbb ünnep csak pár napos, de előtte-aznap-következő nap még bőven belefér, sőt Halloween előtt már bőven láttam tökös gél manikűröket, tuti nem egy napig hordják.
    Szerintem aki blogot olvas, azt nagyon ösztönözni sem kell vásárlásra, vásárol magától is :) A BPS-ról leszoktam, vettem tőlük jó pár lemezt, de meguntam őket és elajándékoztam, egyébként a határ a csillagos ég lenne a lemezbirtoklásnál. Jó lemezeik vannak, csak sekélyek, és nem minden minta működik jól minden lemezről.
    A szerelmes-mesés nekem sem stílusom, de van, akinek igen, bármilyen hihetetlen. Nem vagyok túl romantikus meg öreg is vagyok hozzá, ettől függetlenül, főleg a fás mani annyira jó!!!

    VálaszTörlés